صبر کنید ...

مراقبت های پس از ایمپلنت دندان

atc-mhypaid-091102-4.jpg

مراقبت های پس از ایمپلنت دندان یکی از مهمترین کارهای است که پس از ایمپلنت دندان باید انجام گیرد. به طور کلی اگر بخواهیم درمورد ایمپلنت دندان صحبت کنیم و آن را توضیح دهیم میتوانیم به این مسئله اشاره کنیم که ایمپلنت، یک روش درمانی است و برای جایگزینی دندان های از دست رفته استفاده میشود. ایمپلنت دندان، یک پایه ی فلزی ساخته شده از تیتانیوم تشکیل شده است که در داخل استخوان فک قرار میگیرد. این پایه به عنوان ریشه مصنوعی دندان عمل میکند و به دندان مصنوعی متصل میشود.

مراقبت های پس از ایمپلنت دندان

چگونگی آسیب دیدن ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان معمولاً بسیار بادوام است و می‌تواند تا 30 سال دوام داشته باشد. با این حال، در برخی موارد ممکن است ایمپلنت دندان آسیب ببیند که در زیر به آن ها اشاره میکنیم:

  • عفونت
  • شکستگی
  • عدم رعایت بهداشت دهان و دندان
  • بیماری های زمینه ای

عفونت

عفونت یکی از شایع‌ترین دلایل آسیب دیدن ایمپلنت دندان است. عفونت می‌تواند منجر به از دست رفتن استخوان اطراف ایمپلنت شود و در نهایت باعث لق شدن یا شکستن ایمپلنت شود.

شکستگی

همانطور که گفته شد ایمپلنت معمولا بسیار با دوام است اما در مواردی ممکن است آسیب ببیند و بشکند. شکستگی ایمپلنت دندان می‌تواند در اثر ضربه یا فشار شدید ایجاد شود. ضربه یا فشار شدید می‌تواند باعث شکستگی پایه ایمپلنت، اباتمنت یا روکش ایمپلنت شود.

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان می‌تواند منجر به تجمع پلاک و جرم روی ایمپلنت شود. این پلاک و جرم حاوی باکتری‌هایی هستند که می‌توانند باعث التهاب و عفونت شوند. عفونت ایمپلنت دندان می‌تواند منجر به از دست رفتن استخوان اطراف ایمپلنت شود. این امر می‌تواند باعث لق شدن یا شکستن ایمپلنت شود.

بیماری های زمینه ای

بیماری‌های زمینه‌ای می‌توانند خطر بروز عوارض ایمپلنت دندان را افزایش دهند. برخی از بیماری‌های زمینه‌ای که می‌توانند باعث آسیب دیدن ایمپلنت دندان شوند عبارتند از:

  • دیابت
  • آرتروز
  • بیماری های خود ایمنی
  • سرطان

مراقبت های پس از ایمپلنت دندان

مراقبت های پس از ایمپلنت دندان

مراقبت های پس از ایمپلنت دندان برای موفقیت کاشت ایمپلنت بسیار مهم است و شامل موارد زیر است:

  • تسکین درد
  • استفاده از کمپرس سرد برای کاهش تورم
  • مراقبت از بهداشت دهان و دندان
  • اجتناب از فشار آوردن روی ایمپلنت
  • مراجعه منظم به دندانپزشک

برای مطالعه بیشتر در باره انواع ایمپلنت دندان کدام است از ساتی مرجع دندانپزشکی کلیک کنید.

تسکین درد

تسکین درد پس از جراحی ایمپلنت دندان برای بهبودی سریع و جلوگیری از عفونت بسیار مهم است. درد می‌تواند باعث شود که شما از باز کردن دهان خود برای مسواک زدن و نخ دندان کشیدن خودداری کنید. این امر می‌تواند خطر عفونت را افزایش دهد. و باعث عدم انجام مراقبت های پس از ایمپلنت دندان شود.

استفاده از کمپرس سرد برای کاهش تورم

تورم پس از جراحی ایمپلنت دندان نیز معمولاً خفیف است و طی چند روز برطرف می‌شود. تورم معمولاً در ناحیه گونه، لب و چانه ایجاد می‌شود.
تورم پس از جراحی ایمپلنت دندان یک واکنش طبیعی بدن است. تورم به دلیل تجمع مایعات در ناحیه جراحی ایجاد می‌شود.

مراقبت از بهداشت دهان و دندان

مراقبت از بهداشت دهان و دندان پس از جراحی ایمپلنت دندان یکی از راه های مراقبت های پس از ایمپلنت دندان است و بسیار مهم است. مراقبت از بهداشت دهان و دندان برای جلوگیری از عفونت ایمپلنت ضروری است ویکی از مراقبت های پس از ایمپلنت دندان میباشد. چرا که عفونت ایمپلنت دندان می‌تواند باعث لق شدن یا شکستن ایمپلنت شود. عفونت ایمپلنت دندان همچنین می‌تواند باعث از دست رفتن استخوان اطراف ایمپلنت شود.

اجتناب از فشار آوردن روی ایمپلنت

ایمپلنت‌های دندانی تا زمانی که به طور کامل به استخوان فک جوش نخورند، بسیار شکننده هستند. فشار آوردن روی ایمپلنت می‌تواند باعث لق شدن یا شکستن آن شود.

مراجعه منظم به دندانپزشک

دندانپزشک می‌تواند از بروز هرگونه مشکل احتمالی جلوگیری کند و طول عمر ایمپلنت دندان شما را افزایش دهد. چون با مراجعه منظم به دندانپزشک، دندانپزشک به طور منظم ایمپلنت شمارا معاینه میکند تا از سلامت آن اطمینان حاصل کند.

اگر میخواهید دندان های خود را ایمپلنت کنید و یا ایمپلنت دندان انجام داده اید و میخواهید به دندانپزشک جهت بررسی ایمپلنت دندانتان مراجعه کنید، بهتر است که به دندانپزشک مورد نظر مراجعه کنید.

پس از ایمپلنت دندان چه غذاهایی بخوریم؟ برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

مراقبت های پس از ایمپلنت دندان

جمع‌بندی مراقبت های پس از ایمپلنت دندان

به طور کلی میتوان برای مراقبت های پس از ایمپلنت دندان نکات زیر را  رعایت کرد:

از مسواک نرم و خمیردندان حاوی فلوراید استفاده کنید. از نخ دندان نازک برای تمیز کردن بین ایمپلنت و دندان‌های طبیعی خود استفاده کنید. از خوردن غذاهای سفت و چسبنده خودداری کنید. از فشار دادن روی ایمپلنت خودداری کنید. به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید.

دکتر 24 معرف بهترین پزشکان متخصص و فوق تخصص در ایران می باشد. با دکتر24 بسادگی ، 7 روز هفته از پزشک مورد نظر خود نوبت بگیرید. در وسایت دکتر 24 ، لیست کاملی از پزشکان متخصص در دسترس شماست و می توانید بسادگی با چند کلیک از آنها بصورت تلفنی و انلاین نوبت بگیرید. در سایت دکتر 24 تخفیف های مرتبط با خدمات پزشکی و زیبایی بصورت متنوعی وجود دارد که میتوانید از آنها بهره ببرید..

تمامی حقوق برای تیم توسعه فناوری اطلاعات کانون تبلیغات پیک نوین محفوظ است.